środa, 23 lutego 2011

Sukces firm ubezpieczeniowych to poprawa efektywności operacyjnej i elastyczności biznesowej



Niedawno został opublikowany „Światowy Raport o Ubezpieczeniach 2011”. Oparto go na badaniach rynku ubezpieczeniowego w 14 państwach. Objęto nimi ubezpieczenia osobowe, na życie i majątkowe. Można w nim znaleźć zarówno ankiety, jak i wywiady z wysokiej rangi pracownikami firm ubezpieczeniowych. Poświęcono w nim wiele uwagi temu, że nie można tylko liczyć na zyski inwestycyjne, by osiągnąć zaplanowane cele. Wyodrębniono kilka wniosków, których wprowadzenie w życie powinno odpowiedzieć na większość potrzeb, jakie posiadają firmy ubezpieczeniowe.
Po pierwsze, trzeba dokonać zmian w sposobie rozpatrywania wniosków o odszkodowania, by lepiej odpowiadać na oczekiwania klientów, a równocześnie dążyć do planowanych wyników. Okazuje się, że wiele osób wybiera inne firmy ubezpieczeniowe po złych doświadczeniach w kwestii rozpatrywania roszczeń. Dlatego tak istotny jest wzrost efektywności w tym względzie, który przekłada się bezpośrednio na efektywność finansową ubezpieczyciela. Najlepiej sprawdzającymi się zmianami w tej dziedzinie są:
A) stworzenie zautomatyzowanej platformy, która będzie służyła rozpatrywaniu roszczeń. Pozwoli to na przyśpieszenie procesu rozpatrywania wniosków o odszkodowania w ramach danego ubezpieczenia, ułatwi też pomiar efektywności pracy.
B) polepszenie zarządzania wydatkami związanymi z odszkodowaniami. Chodzi o to, by z jednej strony nie szukać oszczędności na wypłatach odszkodowań należnych klientom, ale skupić się na wykrywaniu wszelkich wyłudzeń z tym związanych. Zaś w przypadku ich wykrycia firmy ubezpieczeniowe powinny załatwiać sprawę tak, by nie tworzyć niepotrzebnych kosztów sądowych.
C) lepsze wykorzystanie informacji dotyczących roszczeń klientów przy decyzjach dotyczących firmy. Dzięki temu można zauważyć, które ubezpieczenia przynoszą więcej strat, a które więcej zysków itp.

Poprawa systemu rozpatrywania roszczeń sprawia, że firmy ubezpieczeniowe mogą budować pozytywny obraz swojej marki. Zadowolony klient na pewno nie zmieni ubezpieczyciela, a jego wypowiedzi wpłyną na pozytywny obraz firmy wśród jego najbliższych.
Raport wskazuje również na fakt, że firmy świadczące ubezpieczenia powinny wykazywać się elastycznością biznesową. Polega to, między innymi, na szybkim reagowaniu na zmiany przepisów czy preferencji konsumentów kupujących ubezpieczenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz